スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

アルベルト・レヴィAlberto Levy

デロイト・ノースアメリカ 元チーフ戦略オフィサー

講演内容

A Radical Constructivist View of Competitive Strategy, A Cognitive - Constructivist View of Competitive Strategy

What are the two pillars of competitive strategy? What is the supply side of competitive strategy? What does it mean by brand position? What are the different approaches for brands and firms? Alberto Levy talks about several strategies for brands which they must implement by all means. He suggests that the brands must consider the group of people who share the same expertise as the company. One of the important points about his speech was how quality is an intersection of perceptions and expectations. He argues that competitive advantage is something where brands need to be better than their competitors.

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※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

ハーバード・ビジネス・レビュー・サミットと世界経済フォーラムにおいて「イノベーションエバンジェリスト」と認定されている。組織間、政府間、ブランドと消費者間の効果的で記憶に残る対話型クロスプラットフォームを使って、新しい提案をすることで常にパラダイムを打破することを目的とした、国際的なレクチャラー、テクノロジーおよびマーケティングコンサルタント、エグゼクティブ戦略家として活動している。これまで10ヵ国以上で1,500のプロジェクト、および多くのFortune500企業を含む300企業に従事してきた。 アートとテクノロジーを組み合わせることで従来とは異なる方法でストーリーを語る手法をコンピューターでプログラムし、コンピューターエンジニアとしても受賞歴がある。ニューヨーク大学で双方向テレコミュニケーションの修士号を取得。現在Plentie共同創設者であり、、世界経済フォーラム、シンギュラリティ大学、TEDx、インド工科大学、カリフォルニア大学、WoBI、ハーバード・ビジネス・レビュー・サミット、マサチューセッツ工科大学EmTech、オラクル・リーダーズ・サークルなどで講演実績がある。