スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

デービッド・アーカーDavid Aaker

プロフェット社 副会長
カリフォルニア大学バークレー校ハース経営大学院 名誉教授

講演内容日本語通訳

破壊的イノベーションにおけるブランディングの役割Branding's Role in Disruptive Innovation

What are subcategories in business and why are they so important? How can companies use social media platforms to enhance the reach of their business? How can companies develop a good lasting relationship with their clients? Aarker emphasizes on the importance of formulating and owning a subcategory that will change the game, a kind of category where the customer insists on buying. He talks about changing the way people consider buying products. Sharing his experience of years, he talks about why innovation, subcategories and brands are the key to growth. He highlights the significance of factors such as accessibility, simplicity and convenience, that will help attract and retain customers. To expand and scale rapidly, he suggests that a company must utilize social media.

※eWMSウェブサイトにリンクします
※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

ブランディング論の大家。カリフォルニア大学バークレー校ハース・スクール・オブ・ビジネス名誉教授。
プロフェット社副会長。ブランド・アイデンティティの概念を提唱し、ブランド研究の世界的な権威として知られる。1996年、マーケティング領域で目覚ましい業績を残した研究者に贈られる「ポール・D.コンバース賞」を受賞。

主な著書

「戦略市場経営―戦略をどう開発し評価し実行するか」
「ブランド・エクイティ戦略―競争優位をつくりだす名前、シンボル、スローガン」
「ブランド優位の戦略」
「ブランド・リーダーシップ」(共著)
「シナジーマーケティング―部門間の壁を越えた全社最適戦略」
「ブランド論—無形の差別化を作る20の基本原則」
「ストーリーで伝えるブランド シグネチャーストーリーが人々を惹きつける」