スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

デービッド・レイブスタインDavid Reibstein

ペンシルベニア大学ウォートンビジネススクール 教授

講演内容日本語通訳

ナショナル・ブランドへの回帰Return on National Brands

How does the brand affect the economy of a country? Why is it important for the companies to invest in the brands? How can the value of a brand be defined? How a country benefit from the image of a brand? How brand campaign benefits the economy of the country? How customers perceive the marketing of a country? David Reibstein talks about how marketing has shaped the economy of the countries. He talks about a few examples which have benefited the various countries of the world because of the marketing campaign done right at the right time.

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※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

競争マーケティング戦略、マーケティング・マトリックス、製品ラインの決定などが専門。近年では、競合企業の反応を自社の戦略に生かす研究を行っている。また、マーケティング・マトリックスの研究では、マトリックスとファイナンスの関連にフォーカスして、その研究結果は最新書『Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance』にまとめられている。アメリカマーケティング協会の元会長、マーケティング科学研究所の元常任理事をつとめ、また、GEやジョンソン・エンド・ジョンソンなど世界中の様々な企業のコンサルティング経験を持っている。