スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

ドミニク・ハンセンズDominique Hanssens

カリフォルニア大学ロサンゼルス校ビジネススクール 教授

講演内容日本語通訳

マーケティングとビジネスの成長Marketing and Business Growth

Is the growth of the business driven by the tactics of marketing? Does marketing have a part in maintaining the sustained growth of the business? How to ensure that growth of a business is evident? What are the relevant metrics of the business performance to consider? What should be the aspects of the marketing which have a direct role on the growth potential of the business? Dominique’s, being a professor of marketing at UCLA highlights important aspects on the marketing for growth of a business. He sheds light on the marketing of growth since he believes that during the pandemic certain tactics of marketing were shaped and redefined because of some uncertain conditions of the business.

※eWMSウェブサイトにリンクします
※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

ベルギーのアントワープ大学で応用経済学を学び、パデュー大学で修士号と博士号を取得。カリフォルニア大学ロサンゼルス校ビジネススクール教授であり、同校では教授長、副学部長、マーケティング領域科目のトップを務める。2005年から2007年にマサチューセッツ州の「Marketing Science Institute」の専務理事を、現在は「INFORMS Society for Marketing Science」の会長を務める。マーケティング関連誌の編集者としても活躍。戦略マーケティングのコンサルティング経験も持ち、マーケティングデータベースと sophisticated customerに対する市場反応のモデリングに重点を置いたアプローチが得意。グローバルマーケティング分析ファームである「MarketShare」の創設パートナーでもある。