スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

ヘルマワン・カルタジャヤHermawan Kartajaya

マークプラス 創業者兼CEO

講演内容日本語通訳

ポストノーマル時代、価値で価値を創造するCreating Value with Values : Post-Normal

What is the importance of pandemic transformation to reach cooperation? How is social power more powerful than political power? How do corporate communicators and lobbyists support the organization? Why are values and norms important in marketing and customer management? Kartajaya highlights the importance of values and norms within the organizations in the post pandemic world. He suggests that global crises can be managed and transformed through Franklin Delano Roosevelt’s 3Rs; relief, recovery and revolve as the social system is more commanding and influential. Being a co-founder of world marketing for room W. M. F., Kartajaya emphasizes that lobbying provides and supports companies, countries and institutions ultimately supporting the post pandemic marketing, policy making, cooperation and multi-dimensional technology. He emphasizes that the balance between social and political power is absolutely necessary, so government, economic players and social influencers, such as NGOs, hold an immense importance in formulating the policies.

※eWMSウェブサイトにリンクします
※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

インドネシアを中心にアジアで経営コンサルティングを行っているマークプラスの創業者。アジア・マーケティング連盟名誉フェロー。英国マーケティング研究所から「マーケティングの未来を形づくった50人のリーダー」の一人として紹介されている。ノースウェスタン大学フィリップ・コトラー教授と「ASEANマーケティング:成功企業の地域戦略とグローバル価値創造」(マグロウヒル・エデュケーション)、「コトラーのマーケティング3.0:ソーシャル・メディア時代の新法則」(朝日新聞出版。フィリップ・コトラー、イワン・セティアワンと共著)など共著多数。

主な著書

「コトラーのマーケティング3.0 ソーシャル・メディア時代の新法則 」(共著)
「コトラーのマーケティング4.0 スマートフォン時代の究極法則」(共著)
「ASEANマーケティング―成功企業の地域戦略とグローバル価値創造」(共著)
「コトラー 競争力を高めるマーケティング ―『デジタル消費者』の時代、アジアから世界へ! 」(共著)
「Marketing 5.0」(共著)