スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

竹内 弘高Hirotaka Takeuchi

ハーバード・ビジネス・スクール 教授

講演内容日本語講演

生き方としての戦略Strategy as a Way of Life

What is product development? How should organizations in Japan benefit from digital marketing? What is the role and responsibility of a manager? Why is it important for a manager to be consistent? Hiratoka shares his experience of strategy formulation and project development and teaching strategy at one of the most prestigious universities in the world. He talks about the stages of project development and the role of marketing. He talks about his Harvard business reviews and talks about the characteristics of a good manager.

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※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

国際基督教大学卒業後、カリフォルニア大学バークレー校経営大学院でMBA、Ph.Dを取得。1976年より1983年までハーバード大学経営大学院助教授に就任し、1983年より一橋大学商学部助教授、同教授。2000年に開校した一橋大学大学院国際企業戦略研究科の初代研究科長に就任。2010年よりハーバード大学経営大学院教授。野中郁次郎氏と書いた「The Knowledge-Creating Company」は1995年度の全米出版協会のベスト・ブック・オブ・ザ・イヤー賞(経営分野)を受賞。

主な著書

「知識創造企業」(東洋経済新報社)、「ワイズカンパニー: 知識創造から知識実践への新しいモデル」(東洋経済新報社)、「ハーバードはなぜ日本の東北で学ぶのか―――世界トップのビジネススクールが伝えたいビジネスの本質」(ダイヤモンド社)、「企業の自己革新―カオスと創造のマネジメント 」(中央公論社)