スピーカー・プロフィール
ジャグディッシュ・シェスJagdish Sheth
エモリー大学ビジネススクール 教授
講演内容
Post Pandemic Marketing: From Selling to Serving customers.
Has the shift from physical first to digital first become the new reality? What has been the impact of the pandemic on marketing and on consumer behavior? What does it mean by globalization of competition? Professor Jagdish talks about the consequences of the pandemic on marketing and how this pandemic has altered consumer behavior. He believes that due to the pandemic the business markets have faced a disruption because the global economy got shut down. However, the pandemic has imposed changes in economy, marketing and on customer behavior that tend to be permanent. Internet and social media, he argues, have had a huge impact on economy, marketing and consumer behavior. There is a new generation, which does not follow the ways of the older generation.
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※視聴には事前申込が必要です。
プロフィール
エモリー大学ゴイズエタ経営大学院教授。専門はマーケティング。コロンビア大学、マサチューセッツ工科大学などを経て現職。消費者行動、リレーションシップマーケティング、競争戦略、地政学的分析の研究でも知られる。フォード、GE、3M、エリクソンなど多数の企業のアドバイザーとしても活躍するほか、ウィプロ・リミテッドなど上場企業数社の取締役を歴任。
2004年に米国マーケティング協会の優秀マーケティング教育者賞とチャールズ・クーリッジ・パーリン賞の両方を受賞。米国心理学会会員。著作も多く、アンドリュー・ソーベルとの共著「Clients for Life」、ラジェンドラ・シソーディアとの共著「3の法則」(2002年、講談社)などがある。