スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

マウロ・ポルシニMauro Porcini

ペプシコ グローバル・チーフ・デザイン・オフィサー

講演内容日本語通訳

ソーシャル・イノベーションにおけるデザイン思考の役割Design Thinking Role in Social Innovation

What enables the organization and development of innovative products? Why do individuals find it hard to embrace the culture of change and innovation in companies? How bringing top to down change without taking the individuals of the company in confidence can turn an organization into a failure? How does the scrutiny of organizations from the media help them look through their weak areas? Maria Porcini highlights that to innovate a new product change must occur in the typical behavior of organizations. But, bringing change and innovation in big organizations and companies is far more difficult than the small business setups. She suggests that when you innovate something new, a very low percentage of individuals embrace it at first. In order to bring change and reset the culture, one is destined to face difficulties which is why learning from failures and success makes your vision clear on certain grounds. She emphasizes the importance of taking every individual of the company along when choosing a top to bottom approach. This method will decrease the redundancy and build efficacy to push conventional boundaries infused with strength and design driven approach. She advocates that the right process will ensure integration and consolidation.

※eWMSウェブサイトにリンクします
※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

マルコ・ポルシニは2012年に新しく創設されたペプシコのチーフ・デザイン・オフィサーに就任。デザイン・シンキングをペプシコの文化に注入し、ペプシやレイズ、マウンテン・デュー、ゲータレード、トロピカーナ、ドリトス、チートス、クゥエーカー、ミリンダなどの主要な製品プラットフォームとブランドに影響を与えるデザインによるイノベーションのアプローチを主導してきた。主に注力してきたのは、製品、パッケージ、イベント、広告、小売でのアクティベーション、建築、デジタルメディアなど、ブランドのオンライン/オフラインの幅広い表現である。
デザイン部門の創設によりペプシコは世界中で約700にもおよぶデザインとイノベーションの賞を受賞している。