スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

ミルトン・コトラーMilton Kotler

Kotler Marketing Group CEO

講演内容

Country Brands & Marketing

What is a brand and why marketers create its reputation? How is culture related to the reputation of a brand? How does a country’s reputation and global standing influence the brand name? How are Chinese companies rebuilding consumer’s trust in their products? Kotler highlights that the status of a country adds significance to its products. Countries such as China and the U.S. have brand reputation globally. He suggests that the cultural values of a country reflect in strategy and logos of a brand to capture the hearts and minds of a consumer i.e. Swiss are considered the best watchmakers, Mercedes and BMW have their worldwide capability in automobiles. China is recently acquiring a place as the most sophisticated manufacturer of products. He highlights that companies in China are now working hard to gain trust of consumers in their manufactured products by building communication and addressing the issues regarding supply chain. In today’s world, brands are not only confined to products and setups, they represent a country’s profile and reputation both regionally and globally.

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※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

ミルトン・コトラーは米国ワシントンが本社のコトラー・マーケティング・グループの創設者兼会長で、北京と上海、深センにオフィスのあるコトラー・マーケティング中国の会長。マーケティング戦略とマネジメントの分野で40年以上の経験を持つ。
中国マーケティング・ビジネスの世界的権威。
1985年に設立されたコトラー・マーケティング・グループUSAのチェアパーソン。コトラー・マーケティング・グループ・チャイナ(2004年設立)のチェアパーソンも務める。コトラー・マーケティング・グループは中国においてもっとも注目度の高いコンサルタント企業である。ミルトン・コトラー氏は、フィリップ・コトラー教授の実弟で、Clear-Sighted View of Chinese Business Strategyの共著者でもあり、China Business Pressにたびたび寄稿している。