スピーカー・プロフィール
小川 貴昭Takaaki Ogawa
株式会社ロッテ マーケティング本部 ブランド戦略部 キシリトールブランド課 課長
講演内容日本語講演
「キシリトール」が実践するSDGsのナラティブNarrative of SDGs - LOTTE XYLITOL -
Should brands aim for perception change? How to overcome the competition in the market environment? How can narrative be developed in the world? What does narrative and narrative script in the world of business and marketing? Has the influence of Corona changed the behavior of our customers significantly? Takaaki Oagawa, talking about narrative, says that the fact that the narrative will be released also means that the company has announced the structure of the narrative and has begun to develop it. The important thing she says is how to draw the narrative in the script above and all communication marketing communication activities are consistent in their participation. She further says that even now, the future is uncertain. Such an unstable situation continues.
※eWMSウェブサイトにリンクします
※視聴には事前申込が必要です。
プロフィール
2007年、(株)ロッテ入社。中部統括支店にて菓子の営業に携わる。その後、本社営業企画部門で消費者の購買行動について研究。2017年よりチューインガムのマーケティング業務に従事。2019年より現職で、キシリトールブランドのマーケティング責任者を務める。
早稲田大学大学院経営管理研究科修了(MBA)