スピーカーSPEAKERS

スピーカー・プロフィール

本田 哲也Tetsuya Honda

本田事務所代表 / PRストラテジスト

講演内容日本語講演

「キシリトール」が実践するSDGsのナラティブNarrative of SDGs - LOTTE XYLITOL -

Should brands aim for perception change? How to overcome the competition in the market environment? How can narrative be developed in the world? What does narrative and narrative script in the world of business and marketing? Has the influence of Corona changed the behavior of our customers significantly? Takaaki Oagawa, talking about narrative, says that the fact that the narrative will be released also means that the company has announced the structure of the narrative and has begun to develop it. The important thing she says is how to draw the narrative in the script above and all communication marketing communication activities are consistent in their participation. She further says that even now, the future is uncertain. Such an unstable situation continues.

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※視聴には事前申込が必要です。

プロフィール

「世界でもっとも影響力のあるPR プロフェッショナル 300 人」に 『PRWEEK』 誌によって選出されたPR 専門家。「PRWeek Awards 2015」にて「PR Professional of the Year」を受賞。セガの海外事業部を経て、1999年に世界最大規模のPR会社フライシュマン・ヒラードの日本法人に入社。2006年スピンオフのかたちでブルーカレント・ジャパンを設立し代表に就任。2009年に『戦略PR』(アスキー新書)を上梓。P&G、花王、ユニリーバ、サントリー、トヨタ、資生堂、ロッテ、味の素など国内外の企業との実績多数。

2019年より株式会社本田事務所としての活動を開始。著書に『その1人が30万人を動かす!』(東洋経済新報社)、『広告やメディアで人を動かそうとするのは、もうあきらめなさい。』、『戦略PR 世の中を動かす新しい6つの法則』(ディスカヴァー・トゥエンティワン)などがある。国連機関や外務省のアドバイザー、Jリーグのマーケティング委員などを歴任。海外での活動も多岐にわたり、世界最大の広告祭カンヌライオンズでは、公式スピーカーや審査員を務めている。公益社団法人日本パブリックリレーションズ協会(PRSJ)理事。最新刊に『ナラティブカンパニー 企業を変革する「物語」の力』(東洋経済新報社)。