SPEAKERS日本が選んだ30名のスピーカー

嘉納 未來Miki KANOH

ネスレ日本株式会社

執行役員コーポレートアフェアーズ統括部長

講演内容

「ネスカフェ」のサステナビリティ ~コーヒーのおいしさを、明日も、その先も~

NESCAFÉ Sustainability Journey

ネスレは、食の持つ力で、現在そしてこれからの世代のすべての人々の生活の質を高めていくというパーパス(存在意義)の実現を目指しています。
このパーパスを実現するための事業戦略が、事業を通じて社会課題を解決するという「Creating Shared Value(CSV)です。
ネスレのアイコニックなブランドである「ネスカフェ」も、当時の社会問題の解決(CSVのアプローチ)から生まれました。
「ネスカフェ」の誕生以来、コーヒーのおいしさを、明日も、その先もお客様に届けるために、お客様、コミュニティ、そして地球へ、よい影響を与えるべく、コーヒーの苗から一杯のコーヒーになるまでのバリューチェンにおける問題の解決に取り組んでいます。

 

Nestlé aims to deliver our purpose – unlock the power of food to enhance quality of life for everyone, today and for generations to come.
Our business strategy to realize our purpose is Creating Shared Value (CSV), which is to solve social agenda through our business.
Nestlé’s iconic brand “NESCAFÉ” was also launched as a solution for social agenda (CSV approach) at that time.
Since the launch of NESCAFÉ, we have been committed to solve social agenda across the coffee value chain from plants to a cup of coffee in order to deliver the taste of coffee, tomorrow and beyond, with a positive impact on our consumers, communities, and the planet.

プロフィール

2001年ネスレ日本入社。お客様相談室長、メディアリレーションズ室長を経て、2017年8月より現職、社内外の広報を統括。社員、メディア、行政、有識者、地域コミュニティなど社内外のステークホルダーとの関係構築に注力している。